Sütiket használunk a felhasználói élmény folyamatos fejlesztésére és a weboldal egyes funkcióinak biztosítására. A weboldal használatával elfogadod a sütik alkalmazását. Kattints az Elfogadás gombra az általános sütibeállítások jováhagyásához, vagy hozz létre egyedi sütibeállítást a Beállítom a sütiket gomb használatával.
ELFOGADOM
A SÜTIKRŐL BŐVEBBEN
BEÁLLÍTOM A SÜTIKET
Hamarosan kezdünk!

GYIK

Kérdésed van? Szeretnél többet megtudni? Összegyűjtöttük neked a gyakran ismételt kérdéseket (GYIK).

Miben több a Matek Sziget egy egyszerű matematikai gyakorlófüzetnél?

A látványos grafikai elemek használatával a mese, a játék és a tanulás közötti határ elmosódik. A matek egyszeriben izgalmas kalandá válik. Eközben az online felület nem csak azonali visszacsatolást és korrekciót biztosít egy-egy feladat megoldását követöen, hanem rugalmasan képes képekkel is illusztrálni a feladatokat a könyebb megértés elősegíatése érdekében. A rendszerünkben a szűken értelmezett matematikai feladatokon túl logikai feladványok, fejtörők is helyet kaptak, amivel igyekszünk a gyerekmagazinok fejlesztő világát ötvözni az online felület adta interaktív lehetőségekkel.

Mi az a "Trükktár"? Mik a "kreditek"?

A tanulás közben kalózok kísérik a kicsiket. Ha a gyerkőc megold egy feladatot, akkor a kísérőkarakter megcsinál egy vicces trükköt. A helyesen megoldott feladatokkal jutalompontok, úgynevezett kreditek gyűjthetők. A kreditek beváltásával a "Trüktár" oldalon új trükkök taníthatók a kalózoknak.

Hány éves gyerekeknek szól a Matek Sziget? Óvodások már használhatják?

A Matek Szigetet első sorban az 5-8 éves gyerekeknek ajánljuk. A feladatsor az első évfolyamos matematikai tanmenetet dolgozza fel, így remek választás az óvodásoknak az iskolai előkészítős foglalkozások kiegészítésére, és gyakorlás gyanánt az első évfolyamos tanulóknak. A rendszerünkben elérhető a "Felolvasó funkció", így akár olvasási tudás nélkül is használhatóak a feladatsorok.

Elérhető a felület mobilról vagy tabletről is?

A legjobb felhasználói élményt a weboldalunk monitoron/nagyobb tableten törtnő megjelenítése biztosítja, mivel a nagyobb képernyőkön jobban tudnak érvényesülni a feladatokhoz kapcsolódó vizuális elemek. Mindazonáltal a weboldalunk reszponzív, tabletről, mobilról, asztali gépről és laptopról is használható. Az előfizetés előtt is van lehetőség ingyen kipróbálni a feladatainkat, és egyúttal tesztelni a konkrét eszközön történő megjelenést. Ehhez nem kell mást tenni, mint regisztrálni, a felületünkön.

Mi a különbség a "Tanulói fiók" és a "Szülői fiók" között?

A regisztráció során egy tanulói- és egy szülői fiók jön létre. A tanulói fiókba belépve lehet elindítani a feladatokat. A tanulói fiók a felső menüsor "Bejelentkezés" gombjának a használatával érhető el. A szülöi fiók a tanulói fióktól elkülönítve működik, külön belépőfelületen keresztül érhető el (Menü => Szülői fiók menüpont) a szülői jelszó megadását követően. A szülői fiókban különböző fiókbeállításokat lehet végrehajtani, illetve innen lehet a fiókhoz előfizetési csomagot vásárolni. Kérjük hogy a regisztráció során a szülői e-mail címet add meg, mivel szükség esetén ide kérheted mindkét fiókhoz az elfelejtett jelszó megújítását.

Hogyan próbálhatom ki a feladatokat? Ingyenes a regisztráció?

Igen, a rendszerünkben a regisztráció ingyenes. A feladatok kipróbálására ingyenes próbaverziót biztosítunk. Regisztrációt követöen a "Tanulói fiókba" belépve előfizetés nélkül is elérhetsz egyes feladatokat. Ezeket a leckéket nyitott lakat jelöli. Ha a többi feladatsorhoz is hozzá szeretnél férni, akkor viszont már egy előfizetési csmagra lesz szükséged.

Mit tartalmaznak az előfizetési csomagok?

Az előfizetés ideje alatt minden feladatot használhatsz, krediteket gyűjthetsz és új trükköket taníthatsz a kalózoknak.

Mi történik az előfizetés lejártát követően?

Az előfizetés lejártát követően NEM újítjuk meg autómatikusan az előfizetésedet. A lejárat után a próbafeladatok kivételével az új előfizetés megvásárlásáig nem lesznek elérhetőek a leckék, de a már megszerzett kreditek, az elért eredmények, és a kalózoknak megtanított trükkök megmaradnak.

Hogyan értesülhetek az akciókról?

Az akcióink egy része mindenki számára elérhető, ezeket a weboldalunkon aktuálisan közzétesszük. A hírlevelünkre feliratkozott felhasználóknak további akciókat hirdethetünk meg, amiröl e-mailben küldünk értesítést.

Ha már van előfizetésem, akkor hogyan hosszabbíthatom meg?

Egyszerre egy előfizetést helyezhetsz a kosárba, és vásárolhatsz meg. Ilyenkor az előfizetés a vásárlás napjától a csomagban jelzett lejáratig érvényes. Ha az aktív előfizetési időszakod alatt új csomagot vásárolsz, akkor a csomag hosszával meghosszabbítjuk az aktuális előfizetési időszakodat.

Mi az "Emlékezz rám!" funkció, és hogyan működik?

Az "Emlékezz rám!" funkciót a tanulói belépés megkönyítésére terveztük. Navigálj a belépési felületre, és a belépés során pipáld be az "Emlékezz rám" checkbox-ot! Ha legközelebb újra meglátogatod a weboldalunkat, akkor elég lesz a fejlécben elhelyezett "Belépés" gombra kattintanod, és automatikusan bejelentkeztetünk a Tanulói fiókodba. Fontos, hogy az "Emlékezz rám" funkció csak azon az eszközön és abban a böngészőben lesz aktív, amelyikben korábban a hsználatával bejelentkeztél. Érdemes a funkciót csak olyan eszközön használni, amit rajtatok kívül más nem használ. Az "Emlékezz rám" funkció 3 hónap után lejár, ezt követően szükséges újra megadni a belépési adatokat. A funkció használata nem biztosít elérést a "Szülői fiókhoz".

Mi az a "Brute force attack" és hogyan véfekezünk ellene?

"Brute force attack" vagy más néven "nyers erő támadás" egy olyan támadási technika, amit a weboldalhoz tartozó fiókok belépőadatainak, jelszavainak megszerzésére használnak. A lényege, hogy a támadó véletlenszerűen próbál ki a belépéshez felhasználónév és jelszó párokat. Annak érdekében, hogy a brute force támadások kockázatát csökkentsük, limitáltuk a rontott belépési kísérletek számát a felhasználói fiókokba. Öt hibás próbálkozás után a rendszerünk egy napra időszakosan kitiltja a próbálkozó felhasználó IP-címét.

Hogyan törölhetem a fiókomat? Mi történik a fiók törlését követően?

A fiókok a "Szülői fiókból" a "Fiók törlése" menüpont alatt törölhetők. A fiók törlésével töröljük a szülői- és tanulói fiókot és a hozzá tartozó adatokat. Egyúttal töröljük a tanulói fiókban elért összes eredményt és a fiókhoz tartozó aktív előfizetést is (Amennyiben aktuálisan rendelkezel aktív előfizetéssel.) A fiók törlését követően nincs lehetőség a törölt fiók, fiókadatok és eredmények vagy a törölt előfizetés utólagos visszaállítására. Bővebb tájékoztatás érdekében kérjük olvasd el a ÁSZF-ünk vonatkozó fejezeteit.

Mit jelent, hogy egy fiók blokkolva van?

Meg kell különböztetni azt az esetet, amikor a felhasználó IP-címe időszakosan (általában 1 napra) letiltásra kerül (lásd bővebben: "Mi az a "Brute force attack" és hogyan véfekezünk ellene?" - ilyenkor nem blokkoljuk a fiókot) és azokat az eseteket, amikor maga a fiók kerül blokkolásra. Míg előbbi esetben a letiltott IP-cím a tiltás lejártát követően újra használhatóvá válik, addig blokkolt fiók magától nem áll helyre. A fiókblokkolás oka, hogy valamilyen az ÁSZF és a Használati feltétlek szerinti tiltott tevékenységet észleltünk a fiókból. Tövábbi tájékoztatás érdekében kérjük olvasd el a ÁSZF-ünk vonatkozó fejezeteit.